תסמיני גמילה מעישוןתסמונת הגמילה מופיעה אצל מתמכרים רבים, ומבטאת תלות פיזית בחומר או תלות נפשית בפעולה מסויימת. אצל מעשנים, תסמיני הגמילה מופיעים מכיוון שגופם הפסיק לקבל ניקוטין – החומר הפעיל הנמצא בסיגריה. בפעולת העישון, מוחדרים אל הגוף מולקולות רבות של ניקוטין, שתוך שניות משפיעות על המוח ויוצרות תחושת הנאה ורוגע.

התחושה האופיינית כל כך לשימוש בסיגריה מגיעה מאחר והניקוטין גורם להפרשת דופמין, שאחראי בגוף על ההנאה והרוגע. מלבד ההשפעה המושגת לאחר הפרשת דופמין, הניקוטין עצמו הוא חומר מעורר, שגורם לשיפור הריכוז והערנות.

הפסקה מיידית של עישון סיגריות, יכולה לגרום לתסמיני גמילה, מאחר והגוף צריך את הניקוטין ולא מצליח לתפקד כראוי בלעדיו. שימוש בתחליפי ניקוטין כמו מדבקות ניקוטין או תרופות מסוגים שונים, עוזר לשיפור ההרגשה ולהקלה על תסמיני הגמילה. כמו כן, הפסקת הדרגתית ומבוקרת של העישון עוזרת גם כן להפחית ולצמצם את סימני הגמילה.

תסמיני הגמילה של המעשנים

נגמלים מעשיון מפתחים מספר תסמיני גמילה, הקשורים בעיקר לחוסר בניקוטין וירידה באפקט שגרמה הסיגריה. תסמיני הגמילה מופיעים בעיקר בימים או השבועות הראשונים לאחר הפסקת העישון, ויכולים לגרום לכישלון נסיון הגמילה. תסמיני הגמילה העיקריים הם:

דרכים להפחתת תסמיני הגמילה

אחד הגורמים העיקריים לכישלון של נסיונות גמילה מעישון הוא תסמונת הגמילה. ההתמודדות עם תסמיני הגמילה קשה ביותר, ועל כן מעשנים רבים מוותרים וחוזרים לעשן תוך מספר ימים מרגע ההפסקה. אחד האתגרים הגדולים של מערכות הבריאות ושל אנשי המקצוע העוסקים בגמילה הוא הפחתת חומרת תסמיני הגמילה בצורה שתעזור למנסים להיגמל לעשות זאת בהצלחה. הדרכים העיקריות להפחתת תסמיני הגמילה הן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן